کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا رگبار باران همراه با باد شدید موقتی همچنان در شمال غرب، مناطقی از جنوب ایران و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه دارد.

باران - بارش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فریبا گودرزی، کارشناس هواشناسی درباره تازه‌ترین وضعیت جوی کشور افزود: امروز در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، ارتفاعات استان‌های البرز، قزوین و تهران، همچنین مناطقی از استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس در ساعت‌ بعدازظهر و اوایل شب، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

به گفته گودرزی روز شنبه به جز شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های سیستان و بلوستان، هرمزگان و فارس در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

رفیعی ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه، شمال آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و استان‌های ساحلی خزر،  مازندران، گیلان، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران رگبار پراکنده را خواهند داشت و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

وی افزود: پدیده دیگری که برای امروز پیش بینی می شود افزایش نسبی دما در جنوب‌ غرب و جنوب کشور است.

به گفته گودرزی از ابتدای هفته آینده در بیشتر مناطق کشور کاهش نسبی دما رخ می‌دهد که این کاهش نسبی دما در شمال‌شرق و سواحل دریای خزر طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هفته آینده بین ۴ تا ۶ درجه خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: در چهار روز آینده در مناطقی از شمال‌شرق و شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود. همچنین در ساعت‌ بعدازظهر روزهای یکشنبه و دوشنبه در جنوب‌غرب کشور به علت وزش بادهای شدید در برخی از نقاط احتمال تشکیل گردوخاک وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: آسمان تهران امروز در اواخر وقت ابری همراه با وزش باد شدید است. همچنین حداکثر دمای امروز تهران ۳۸ درجه و حداقل دما ۲۹ درجه بالای صفر است.

کد خبر 620528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha